teisipäev, 30. juuli 2013

Kae näkki reklaamplakatil ehk „Olen metsik gepard!“

Kuna ühele ei meeldi sõna peenis ja teisele tundub p***i liiga ropp juba nende tärnikeste pärast, siis jääb mingi osa reklaame pidevalt erinevatele gruppidele hambusse. Ma tahan ka üht reklaami nüüd veidi järada!


Esiteks suured plusspunktid Kaubamajale hüperoriginaalse lahenduse eest müüa oma teenust poolpalja piitspeenikese modelliga, sest – kae näkki! – selliseid naiskehasid pole ju üldse üheski reklaamis näinud sada aastat. Sõna peenis kasutamine reklaamtekstides on meie ühiskonna jaoks probleem, aga kujutlusvõimele väga vähe ruumi andev kehakatteta ihu ühes kesklinna käidavamas asupaigas mitte.

Teiseks suured kiidusõnad ja kestvad ovatsioonid lühendite OMG ja WOW kasutamise eest neiu strateegilistel kehaosadel. See kaval käik pani mind kõvasti nuputama. Teadupoolest kehtib meil selline tore asi nagu keeleseadus. Minevikus on päris vihane poleemika keerelnud selle ümber, kas ettevõtte ukse kohal võib ikka rippuda märge lounge või café. Kas tuleks kirjutada korrektselt välja pank Swedbank ja kohvik Reval Café või saame kõik aru, et bank on pank ja café on kohvik?

Keeleseaduse §14 lõige 1 ütleb: „Avalikku kohta paigaldatud viidad, sildid, ettevõtte liiginimetus ja välireklaam, sealhulgas poliitilise agitatsiooni eesmärgil paigaldatud välireklaam, ning juriidilise isiku teadaanded peavad olema eestikeelsed.“ 

Kuna Kaubamaja on kindlasti seaduskuulekas ettevõte ning LAH! tähendab enam-vähem selgelt lisaallahindlust, siis eeldan, et hüüatuslühendid OMG! ja WOW! tähendavad samuti midagi sisulist. Peidavad ehk suisa mingit varjatud sõnumit? Olen metsik gepard! Oskarile meeldivad gerberad?! Oota mind Genfis! Selle teisega – WOW-iga – jäin pisut hätta. Walter on Wabaduses? Wagner on wõrukael? Wiru on wägev?

Kui „Mine p***i!“ sai ETK poolt lahti seletatud ja viltuse-peenise-kampaania samuti avalikkuses üsna läbi nämmutatud, siis äkki Kaubamajagi räägib täpsemalt, mida nende OMG-de ja WOW-idega silmas peab. Mm - ja kui järgmisel reklaamplakatil oleks mõni ilus poolpaljas meesterahvas, siis ma võib-olla astuks poodi sisse ka.

1 kommentaar:

Kristjan ütles ...

WOW on tuntud võrgurollikas World of Warcraft. Reklaami järgi eeldan, et väga populaarne ka Kaubamaja reklaamiosakonnas. 20-minutiline hariv dokumentaallõik World of Warcraftist on alloleval lingil:
http://www.southparkstudios.com/full-episodes/s10e08-make-love-not-warcraft