laupäev, 12. veebruar 2011

Innovatsioon Eesti moodi ehk taasleiutame jalgratast?

Innovatsioon Eesti moodi on väga põhjapanev ja kurssimuutev nähtus, seda just poliitikas. Lisaks käib kodumaise innovatsiooniga kaasas näpuvibutuse saatel "intellektuaalse omandi" häälekas kaitsmine - et kes ikkagi oli see, kes kunagi ärarehvormitud ideed võõrkeelsemasse taaskasutusse võtta tahtis ja kes oli too möku, kes selle esimese tagant varastada proovis.

Eesti Päevaleht hurjutab reformierakondlast, et too leheajakirjaniku "idee" ära varastas. Täpsemalt seisneb konflikt selgitamises, et kelle geniaalne ning uhiuudne idee ikkagi oli Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium kaheks eraldi ministeeriumiks lahku lüüa. Kas tõesti on mälu nii lühike? Või lihtsalt valikuline? Veel 2003. aastal meil oli ju praeguse Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi asemel kaks eraldi ministeeriumit - oli Majandusministeerium ja oli Teede- ja Sideministeerium. Eriti kummaline on ministeeriumite-lahkulöömise-ettepanekut kuulda reformierakondlase suust, arvestades, et ka oravapartei käsi kahe kõnealuse ministeeriumi ühendamise juures osaline oli. Mis mu arust veelgi humoorikam, on see, et nüüdsest Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumist soovitab Ansipi nõunik härra Aas teha Majandus- ja Energeetikaministeeriumi ning Transpordi- ja Kommunikatsiooniministeeriumi ehk eestikeelsemalt Teede- ja Sideministeeriumi.

Tublid poisid, kas pole? Monstrumministeeriumi loomisest pole veel 10 aastatki möödas, kui viimaks mõistma hakatakse, et liitmine ikkagi nii hea idee ei olnud? Lisaks võiks ju "vana uus" ministeerium kanda modernsemat nimetust Transpordi- ja Kommunikatsiooniministeerium kunagise igandnimetuse Teede- ja Sideministeerium asemel - et innovaatiline kannapööre ikka täielik oleks. Ma pakun omalt poolt ka siia veel ühe täienduse - nimetame Majandusministeeriumi ümber Ökonoomikaministeeriumiks, sest võõrsõnad ju ometi ruulivad.

Ökonoomika- ja Energeetikaministeerium ning Transpordi- ja Kommunikatsiooniministeerium ongi meie riigi uus innovaatiline jalgratas.
Päevalehe ajakirjanikule võib selles suhtes veidi andeks anda - tema pakkus välja, et võiks teha Majandusministeeriumi ja Energeetikaministeeriumi, seega pisut uudsust selles ikkagi oli, olgu. Samas toetan ma pigem senise ministeeriumi eraldamist Majandus(- ja Energeetika)ministeeriumiks ning Teede- ja Sideministeeriumiks. Õigemini - mu sisemine Haldus-Triin ja Trolitoloog oleks rahulolevamad, kui neid kahte ministeeriumi 2004. aasta jaanuaris üldse kokku klopsitud ei olekski.

Kommentaare ei ole: